neděle 25. října 2015

BABY IS COMING HOME!

Krásné nedělní ráno! Tenhle víkend jsme si doma připomněli, že začíná podzim a oslavili to hruškovou galetkou podle KitchenStory blogu. Tenhle blog je jeden z mých oblíbených. Kdykoliv podle nich něco vařím, setká se to s úspěchem a tentokrát tomu nebylo jinak. Hrušky se perfektně snoubily s ořechy a chuť byla prostě skvěle podzimní. A za naši domácnost můžu teda s jistotou říct, že chuť se s ubíhajícími dny (u nás to jsou většinou spíš hodiny) lepšila a lepšila, takže se nebojte upéct den předem.
 

Recept jsem téměř dodržela. Vyměnila jsem jen lískové ořechy, které moc nemusíme, za mandle. Tenhle koláč obsahuje opravdu poctivou dávku másla a to já miluju. Příprava koláče tentokrát byla hodně zábavná, protože jsem ořechy rozemlela dost nahrubo a tím pádem těsto moc nedrželo pohromadě. Umíte si teda určitě představit, jak asi vypadal ten okamžik, kdy vyválený plát těsta máte přendat na koláčovou formu tak, aby kousek přečuhoval ven. Navíc když přesně v tomhle okamžiku zjistíte, že koláčová forma, kterou jste vždycky používali na tyhle dobroty se nejspíš odstěhovala se spolubydlící. Taky vás při vaření vždycky něco překvapí? Těsto moc křehký, pánvička moc placatá, talíře moc malý? Ale hlavně, když je to nakonec dobrý ne? :)




Ke snídani jsme si ho dali se skořicovým tvarohem a to byla teprve mňamka! Skořicový tvaroh je jedna z těch věcí, kterou jsem schopná nacpat všude. Rozmícháte jenom tvaroh s troškou mlíka a třeba s agávovým sirupem nebo medem a dosypete tam podle chuti skořice.





Pečete si na víkend taky dobrůtky?

1 komentář:

  1. Ha, překvapení v kuchyni :D To se mi stane téměř pokaždé! Třeba při baklavě jsem použila otevírací formu a pak se strašně divila, že mi ten sirup z toho protíká ven - většinu překvapení vlastně zajistí má občasná blbost :D Galetka vypadá skvěle a ten tvaroh, to mi mluvíš z duše, já teda sladím obyčejným hnědým cukrem (protože na med mám alergii, tak se to snažím omezovat), ale s tou skořicí to je fakt bomba.

    OdpovědětVymazat