středa 16. září 2015

Podzimní rizoto s dýní a rajčaty

Venku začal podzim. Teda dobře, on asi nezačal, ale já jsem si to podle ranní mlhy myslela a proto jsem se dneska navlíkla jak eskymák. Potom jsem postupně během dne rvala víc a víc hader do kabelky. Nejradši bych tam narvala i to tričko s dlouhým rukávem, který jsem měla na sobě. To by ale ostatní lidi v šalině asi moc nepotěšilo, protože to byla ta poslední vrstva. V té jsem teda prožila zbytek dne. Kde se ale podzim už uznává naplno je kuchyň. Čtyřicítky skončily a tak si můžu v poklidu začít opět vařit teplý obídky. A to já ráda. Dneska to bude podzimní rizoto s dýní a zbytky naší balkónové úrody rajčat.



Jde o jeden z mých home office obědů, takže recepis je na jednu porci. Varuju vás ale, že jsem pořádnej žrout ráno jsem byla na florbale, takže je to pořádná porce.

Ingredience

  • Kávový hrneček rýže (u mě Basmati natural, ale může být jakákoliv, kterou máte rádi)
  • Lžíce másla
  • Dýně cca 100 g
  • Dvě menší rajčata
  • Menší cibule
  • Dvě lžičky kurkumy
  • Špetka soli
  • Plátky parmezánu na posypání
  • Petrželka na ozdobu

Postup
  1. Cibulku si nakrájejte na kostičky a zpěňte na kousku másla. Potom přidejte na kostičky nakrájenou dýni, zlehka opražte a zalijte troškou vody. Po chvilce přidejte na kostičky nakrájená rajčata.
  2. Rýži propláchněte a dosypte do vařícího se lektvaru. Vařte podle návodu na rýži, dokud není al dente. Množství vody z návodu zredukujte zhruba na 2/3, protože zelenina pustí trochu šťávy.
  3. Těsně před koncem varu vmíchejte kurkumu a dle chuti dosolte. Po odstavení z plotny vmíchejte máslo a servírujte s plátky parmezánu a s petrželkou.

Dobrou chuť!


Žádné komentáře:

Okomentovat